Onze identiteit

We willen de kinderen een goed fundament meegeven, een school waar goed, Christelijk onderwijs wordt gegeven. In onze school staat God en Zijn Woord centraal.

Waardevolle basis

De naam van onze school betekent; God geeft ruimte. De Rehoboth is een veilige en fijne plek voor elke leerling. We kijken naar de leerlingen als kinderen van God. Samen mogen we Lichtdragers zijn; we leren en leven vanuit Gods liefde. We bieden kwalitatief goed onderwijs en we geven zo ieder kind een waarde(n)volle basis voor de toekomst. Er hangt een gezellige en prettige sfeer in onze school. We zijn betrokken op elke leerling en kijken naar elk kind wat hij of zij nodig heeft. We richten ons onderwijs hier zoveel als mogelijk op in.

Ons team

We zijn een enthousiast en gedreven team. We werken hard aan kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. We streven naar een goede relatie met de ouders.

Persoonlijke aandacht

Wij geven elke leerling persoonlijke aandacht. We stemmen ons onderwijs zo goed mogelijk af op wat de kinderen nodig hebben. Zo is er veel aandacht voor kinderen met spraak- of taal- en NT2-problematiek. Ook bieden wij onze leerlingen in de bovenschoolse plusklas, die gevestigd is in onze school, de uitdaging die zij nodig hebben. In ons Schoolondersteuningsprofiel (zie 'Documenten voor onderwijs') staan onze mogelijkheden voor zorg en afstemming nader omschreven.

Thematisch werken

We geven ’s ochtends de basisvakken volgens expliciet directe instructie. De middagen vullen we met thematisch werken waarin o.a. wereldorienterend gewerkt wordt aan het bouwen aan rijke kennis en vaardigheden. Daarnaast staat de creatieve ontwikkeling centraal.