Doelen schoolplan
De school heeft haar onderwijs en de te halen doelen beschreven in het schoolplan. Over vier jaren wil deze doelen bereikt
hebben.
Deze doelen zijn te lezen in ons schoolplan waarmee we de koers bepaalt hebben voor 2024-2027.
Jaarlijks worden jaardoelen samen met het team opgesteld. Voor het jaar 2025-2026 zijn deze doelen beschreven in het
zogenaamde schooljaarplan. Het komende jaar ligt de focus op de basisvaardigheden. We werken met 1 groot doel op het
gebied van Taal en spelling. En daarnaast werken we aan ons rekenonderwijs, het onderwijs aan het jonge kind en thematisch werken met Da Vinci. Ons schooljaarplan is op te vragen bij de directie.
Hoe bereiken we deze doelen?
Jaarlijks worden jaardoelen met het team opgesteld. Voor het jaar 2025-2026 hebben we 4 doelen opgesteld en deze
beschreven in ons schooljaarplan. Tussentijds vindt een evaluatie plaats op de jaardoelen en aan het eind van het schooljaar
worden de doelen geëvalueerd met het team, waar kan afgesloten en waar nodig bijgesteld.
Komend jaar licht de focus op de basisvaardigheden. We hebben een nieuwe methode voor Taal en Spellingsonderwijs
aangeschaft waarmee we komend jaar ons taal- en spellingsonderwijs gaan versterken en verbeteren. Daarnaast hebben we 3 kleinere doelen op het gebied van het Jonge Kind, rekenen en DaVinci.
De jaardoelen zijn verdeeld onder de teamleden die allemaal zitting hebben in een leerteam. Zo is er hoge betrokkenheid van
elk teamlid. Tijdens de 6 verplichte studiedagen nemen de teamleden de overige teamleden mee in de ontwikkeldoelen.
Binnen school wordt gewerkt met LeerUniek, Leerling in Beeld, Parnassys en kwaliteitskaarten. Eenmaal in de twee jaar wordt de tevredenheid van leerlingen en ouders gemeten en jaarlijks de tevredenheid van teamleden op verschillende onderdelen zoals bijvoorbeeld: zorg en ondersteuning. Dit vond plaats in 2024-2025.
Van en met elkaar leren vinden we belangrijk. Zo zijn er binnen school verschillende expertises en zal dit in de loop van de
jaren gaan groeien naar meer en andere expertise. Zo zijn er een gecertificeerde rekencoördinatoren, cultuurcoördinatoren,
leescoördinator, een begaafdheidsspecialist (teamlid), een NT2-ondersteunende specialist voor leerlingen met Nederlands als tweede taal en hebben zes leerkrachten een afgeronde werkplekcoach opleiding. Dit laatste maakt dat de Rehoboth een fijne en goede leerplek is voor studenten. Als school zijn we aangesloten bij SCOPE en zijn we een geaccrediteerde
opleidingsschool. Scope is het samenwerkingsverband van twintig besturen van scholen in het primair onderwijs en de
Educatieve Academie van Hogeschool Viaa. Binnen Scope leiden we leerkrachten op tot zelfbewuste professionals, toegerust voor het onderwijs van de toekomst. Dat doen we in een setting van werkplekleren.
In de groepen wordt instructie geboden volgens het Expliciet Directe Instructie-model. Dagelijks zijn voor de hoofdvakken de
doelen zichtbaar op het bord. Ook wordt er gewerkt volgens vaste structuren. Zo werkt elke groep met het effectieve directe
instructiemodel waar kan en nodig is en wordt gebruik gemaakt van timer, stoplicht en blokje.