Jaarlijks vinden twee meetmomenten plaats om te bepalen hoe de ontwikkeling is op schoolniveau, groepsniveau en
kindniveau van de hoofdvakken: rekenen, technisch en begrijpend lezen en spelling. Deze meetmomenten worden gedaan
met het instrument CITO -Leerling in Beeld. De school volgt de leerlingen daarnaast door middel van LeerUniek waarin we
onze plannen en kortdurende interventies schrijven.
In de groepen 1 en 2 worden de kinderen gevolgd door observaties en Mijn Kleutergroep. Dit geeft de leerkracht en school
goed zicht op de ontwikkeling van motoriek, voorbereidend taal en rekenen en sociaal emotionele ontwikkeling van de
leerlingen in groep 1 en 2.
Vier keer per jaar vindt een groepsbespreking plaats tussen leerkracht en intern begeleider over de voortgang van de groep.
De school heeft een onderwijsplan in LeerUniek voor de vakgebieden rekenen en taal/lezen waarin we alles beschrijven wat
we voor deze vakgebieden doen. Voor kortdurende interventies schrijven we op groeps- en leerlingniveau plannen in
LeerUniek.
De school heeft streefdoelen per groep én vak, waarbij de verwachting is dat deze leerling populatie aan dit streefdoel kan
voldoen.